معرفي بهترين ابزارهاي طراحي سايت

طراحي وب سايت امروزه به يكي از مهم‌ترين ابزار كار مشاغل مختلف تبديل شده است و اغلب كسب و كارها بخشي از امور مرتبط با ارائه خدمات آنلاين به مشتريان را از طريق وب سايت انجام مي‌دهند. خوشبختانه براي طراحي وب سايت، ابزارها و برنامه‌هاي مختلفي وجود دارند كه با كمك آنها به راحتي قادر به راه اندازي سايت خود خواهيد بود.
با استفاده از ابزارهاي طراحي سايت مي‌توانيد بخش‌هاي مختلف آن را مديريت و سازماندهي كرده و خطاهاي فني را نيز شناسايي و برطرف نماييد. از اين رو تمامي وب مسترها براي طراحي حرفه‌اي سايت خود به اين ابزارهاي كاربردي نياز دارند تا با بهره گيري از آنها بتوانند امور مربوط به سايت را به صورت دقيق كنترل و مديريت كنند. البته افراد مبتدي نيز مي‌توانند براي راه اندازي آزمايشي وب سايت از برخي نرم افزارهاي طراحي سايت استفاده كنند تا از طريق آنها بتوانند با محيط وب آشنا شوند.
اما براي طراحي حرفه‌اي سايت بايد از شركت‌هاي معتبر و متخصصان اين حوزه كمك بگيريد تا بتوانيد وب سايتي حرفه‌اي راه اندازي كنيد. در ادامه اين مطلب بهترين نرم افزارها و ابزارهاي طراحي سايت را به شما معرفي كرده و قابليت‌هاي آنها را مورد بررسي قرار مي‌دهيم. با ما همراه باشيد.
 

بهترين ابزارهاي طراحي سايت

همانطور كه اشاره كرديم تمامي طراحان و وب مسترها براي راه اندازي و مديريت سايت خود به برخي ابزار اوليه احتياج دارند تا با استفاده از آنها بخش‌هاي مختلف وب سايت خود را سازماندهي كنند. در اين بخش چند مورد از كاربردي‌ترين ابزارهاي طراحي سايت را بررسي مي‌كنيم و ويژگي‌هاي كليدي آنها را نيز به شما معرفي خواهيم كرد. بهترين ابزارهاي طراحي سايت شامل:

Stack Overflow

وب سايت Stack Overflow يكي از پركاربردترين ابزارهاي طراحي سايت محسوب مي‌شود كه براي برنامه نويسان و طراحان وب سايت حكم گوگل را دارد. در وب سايت كاملا رايگان استك اورفلو مي‌توانيد پاسخ 99 درصد از سوالات و مشكلات مربوط به برنامه نويسي و طراحي وب سايت را در كمتر از يك دقيقه پيدا كنيد. براي استفاده از استك اورفلو مي‌توانيد به دو روش اقدام كنيد: 1) ابتدا سوال خود را در گوگل سرچ كنيد و سپس به احتمال زياد اولين لينك پيشنهادي، لينك وب سايت استك اورفلو است كه براي شما نمايش داده مي‌شود؛ زيرا مشكلات شما معمولا براي افراد ديگر نيز پيش آمده است. 2) به صورت مستقيم وارد وب سايت Stack Overflow شويد و در بخش Ask Question پرسش خود را بنويسيد تا بهترين پاسخ براي آن نمايش داده شود.

Chrome Developer Tools

مرورگر Chrome داراي بخشي به نام Chrome Developer Tools است كه با مراجعه به اين قسمت و استفاده از ابزارهاي مختلف آن مي‌توانيد به كدهاي مختلف سايت خود دسترسي پيدا كنيد، خطاها را پيدا كرده و تغييرات لازم را نيز در آنها اعمال نماييد. براي دسترسي به اين ابزار كاربردي تنها كافي است يك صفحه در مرورگر Chrome خود باز كرده و سپس با يك راست كليك گزينه Inspect را انتخاب كنيد تا پنل ابزارهاي توسعه دهنده برايتان نمايش داده شود. حال در اين صفحه مي‌توانيد علاوه بر خطايابي و تست كدها همچنين كدهاي HTML و يا CSS را نيز بنويسيد و تغييرات لازم را نيز در آنها ايجاد نماييد.
 

 

W3C Markup Validation

يكي ديگر از بهترين ابزارهاي طراحي سايت W3C Markup Validation يا World Wide Web Consortium نام دارد كه با استفاده از آن مي‌توانيد اعتبار كدهاي وب سايت خود را بر اساس استانداردهاي جهاني بررسي كنيد. براي كار با اين ابزار كاربردي ابتدا وارد وب سايت رسمي W3C Markup Validation شده و سپس آدرس سايت خود را در آن وارد كنيد تا كدهاي HTML يا XHTML سايت‌تان اعتبار سنجي شوند. انجام اين كار به بهبود سئوي وب سايت شما كمك بسياري خواهد كرد زيرا با نمايش كدهاي نامعتبر به شما كمك مي‌كند تا با اصلاح و يا حذف آنها، اعتبار سايت خود را افزايش دهيد و آنها را مطابق با استانداردهاي روز دنيا بازنويسي كنيد.
 
بهترين نرم افزار طراحي سايت

Freepik

وب سايت Freepik از ديگر ابزارهاي كاربردي براي طراحي جلوه‌هاي بصري و گرافيكي سايت است كه به عنوان يكي از كامل‌ترين موتورهاي جستجوعكس‌هاي باكيفيت و فايل‌هاي لايه باز و وكتورهاي خاص شناخته مي‌شود. از آنجايي كه طراحي بصري وب سايت از اهميت بالايي برخوردار است و در ميزان بازديد از آن تاثير بسزايي دارد پس بايد از تصاوير و طرح‌هاي منحصر به فرد و با كيفيت استفاده كنيد تا رتبه بهتري در موتور جستجوي گوگل بدست آوريد. اكثر تصاوير موجود در اين وب سايت به صورت رايگان در اختيار كاربران قرار مي‌گيرند اما براي دسترسي به تصاوير بيشتر و متنوع‌تر بايد حق اشتراك پرداخت كنيد.

JavaScript & CSS Minifier

وب سايت JavaScript & CSS Minifier يكي ديگر از بهترين ابزارهاي طراحي سايت شناخته مي‌شود كه با استفاده از آن به راحتي مي‌توانيد كدهاي وب سايت خود را فشرده سازي كنيد. فشرده ساختن كدهاي سايت به صورت دستي بسيار زمان بر و پيچيده است اما وب سايت JavaScript & CSS Minifier اين كار را به سادگي براي شما انجام مي‌دهد؛ تنها كافي است وارد اين سايت شده و كدهاي CSS و JavaScript وب سايت خود را در آن وارد كرده و سپس گزينه MINIFY را انتخاب كنيد. فشرده سازي كدها موجب افزايش سرعت سايت و در نتيجه بهبود سئوي آن خواهد شد.

Firebug

افزونه Firebug از ديگر ابزارهاي كابردي طراحي سايت است كه به صورت اختصاصي براي مرورگر فايرفاكس طراحي و توسعه داده شده است. فايرباگ در واقع يك افزونه متن باز براي طراحي وب است كه با نصب آن به راحتي مي‌توانيد عيب يابي صفحات مختلف وب سايت خود را انجام داده و آنها را برطرف كنيد. اين ابزار كيفيت صفحات سايت شما را بررسي كرده و خطاها را نمايش مي‌دهد. بررسي دقيق وضعيت و اعتبار كدهاي JavaScript، HTML و CSS نيز با استفاده از اين ابزار امكان پذير است.

HTML5 boilerplate

از ديگر ابزارهاي طراحي سايت مي‌توانيم به سيستم HTML5 boilerplate اشاره كنيم كه در واقع يك فريم ورك حرفه‌اي جهت ايجاد صفحات html5 را در اختيار شما قرار مي‌دهد. اين سيستم همچنين داراي ابزاري جهت افزايش سرعت سايت و بهينه سازي صفحات سايت آن براي موبايل است كه انجام اين كار تاثير مستقيمي بر بهبود تجربه كاربر در هنگام بازديد از وب سايت شما خواهد داشت.

Emmet

Emmet نيز يكي ديگر از بهترين ابزارهاي طراحي سايت است كه به صورت افزونه قابل نصب بوده و با استفاده از آن مي‌توانيد سرعت نوشتن كد‌هاي HTML و CSS سايت خود را به طرز قابل توجهي افزايش دهيد.
 
بهترين نرم افزار طراحي قالب سايت

Pingdom Tools

وب سايت Pingdom Tools از ديگر ابزارهاي كاربردي و مهم براي طراحي سايت است كه با استفاده از آن مي‌توانيد سرعت وب سايت خود را مورد بررسي قرار دهيد. Pingdom Tools آيتم‌هاي مختلف سايت شما از جمله Performance Grade (رتبه عملكرد)، Load Time (سرعت متوسط بارگذاري سايت)، Page Size (حجم صفحه موردنظر) و Requests (تعداد درخواست‌هاي HTTP سايت) را بررسي كرده و اطلاعات مربوط به آنها را با شرح جزئيات به شما نمايش مي‌دهد. سرعت وب سايت نيز يكي ديگر از عوامل مهمي است كه تاثير بسياري بر سئو و تجربه كاربر خواهد داشت و شما به عنوان طراح وب سايت بايد توجه ويژه‌اي به سرعت بارگذاري سايت خود داشته و دائم در حال بررسي سرعت آن باشيد. وب سايت Pingdom Tools يكي از بهترين ابزارهاي تست سرعت سايت شناخته مي‌شود كه به صورت رايگان در دسترس كاربران قرار دارد.

Mobile Friendly Test

ابزار Mobile Friendly Test نيز يكي ديگر از مهم‌ترين ابزارهاي طراحي سايت است كه با استفاده از آن مي‌توانيد ريسپانسيو يا واكنشگرا بودن وب سايت خود را بررسي كنيد. منظور از ريسپانسيو بودن سايت اين است كه تمامي صفحات آن در دستگاه‌‌هاي مختلفي همچون رايانه، موبايل و تبلت به خوبي و به صورت استاندارد نمايش داده شوند. براي بررسي واكنشگرا بودن وب سايت خود مي‌توانيد از ابزار Mobile Friendly Test كمك بگيريد و از ريسپانسيو بودن آن اطمينان حاصل كنيد. بررسي اين بخش تاثير بسزايي بر بهبود رتبه وب سايت شما در صفحه نتايج جستجو خواهد داشت؛ زيرا ريسپانسيو بودن يكي از آيتم‌هاي مهم براي رتبه بندي سايت‌ها توسط گوگل است.
با استفاده از اين ابزارهاي كاربردي مي‌توانيد بخش‌هاي فني و جلوه بصري وب سايت خود را بهينه سازي كرده و مشكلات مربوط به كدنويسي آن را نيز برطرف سازيد.

برترين نرم افزارهاي طراحي سايت

در كنار استفاده از نرم افزارهاي طراحي سايت كه در بخش قبلي به آنها پرداختيم، چندين نرم افزار طراحي سايت كاربردي نيز وجود دارند كه به شما كمك مي‌كنند تا وب سايت خود را به صورت حرفه‌اي و اصولي راه اندازي كنيد. برخي از اين نرم افزارها به دانش و زبان برنامه نويسي نياز دارند و برخي ديگر نيز بدون استفاده از زبان برنامه نويسي قابل استفاده هستند. به همين دليل در اين بخش برترين نرم افزارهاي طراحي سايت حرفه‌اي و مبتدي را به شما معرفي خواهيم كرد.

نرم افزار Google Web Designer

Google Web Designer يا به اختصار GWDبه عنوان يكي از پيشرفته‌ترين و برترين نرم افزارهاي طراحي سايت شناخته مي‌شود كه با استفاده از آن مي‌توانيد صفحات HTML5 طراحي كرده و سايت خود را به صورت اصولي طراحي كنيد. از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين نرم افزار مي‌توانيم به مواردي همچون امكان ايجاد فايل‌هاي CSS و JavaScript، تكميل خودكار كدها، قالب‌هاي آماده جهت طراحي بنرهاي تبليغاتي، مشاهده پيش نمايش تبليغات، امكان استفاده از كتابخانه به منظور افزودن عكس و فيلم به سايت و ارسال پروژه‌ها به Google Drive اشاره كنيم.

نرم افزار Net Objects

Net Objectsنيز يك نرم افزار طراحي سايت پيشرفته و حرفه‌اي براي طراحي صفحات وب سايت است كه هر شخص مي‌تواند بدون داشتن دانش برنامه نويسي از آن استفاده كرده و وب سايتي مدرن طراحي كند. رابط كاربري اين نرم افزار بسيار ساده و زيبا است اما در عين حال ابزارهاي كاربردي را براي طراحي صفحات مختلف سايت در اختيار شما قرار مي‌دهد. از مهم‌ترين ويژگي‌هاي Net Objects مي‌توانيم به مواردي همچون امكان ايجاد و بهينه سازي صفحات سايت بر اساس اصول سئو و امكان ساخت وب سايت‌هاي فروشگاهي اشاره كنيم.
 
 

نرم افزار KompoZer

نرم افزار KompoZer يكي ديگر از برترين نرم افزارهاي طراحي سايت است كه استفاده از آن نياز به دانش كد نويسي و برنامه نويسي نداشته و ابزارهاي كاربردي را براي طراحي صفحات سايت در اختيار شما قرار مي‌دهد. ويژگي‌هاي اصلي اين نرم افزار شامل رابط كاربري ساده، امكان افزودن كدهاي CSS، امكان شخصي سازي تنظيمات، حجم پايين و ذخيره‌سازي كدهاي HTML و CSS است.
 
نرم افزار KompoZer

نرم افزار Dreamweaver

نرم افزار Dreamweaver نيز يك نرم افزار تحت وب و كاربردي براي طراحي سايت است كه توسط شركت ادوبي (Adobe) طراحي و توسعه داده شده است. استفاده از اين نرم افزار حرفه‌اي نياز به دانش كدنويسي ندارد اما در بخش ويرايشگر آن مي‌توانيد در صورت تمايل خودتان كدنويسي سايت‌تان را به صورت دستي انجام دهيد. امكان ويرايش عناصر HTML، پشتيباني از زبان‌هاي مختلف برنامه نويسي و طراحي صفحات وب بر پايه CSSها از ويژگي‌هاي اصلي اين نرم افزار هستند كه شما را از نصب هر برنامه ديگري بي نياز مي‌سازند.
 
نرم افزار طراحي گرافيكي وب سايت

نرم افزار RapidWeaver

نرم افزار RapidWeaver از ديگر نرم افزارهاي كاربردي طراحي وب سايت است كه با استفاده از آن مي‌توانيد وب سايت خود را در عرض چند دقيقه و بسيار سريع طراحي كنيد. استفاده از اين نرم افزار به دانش كدنويسي احتياجي ندارد و براي راه اندازي وب سايت مي‌توانيد از قالب‌هاي از پيش آماده شده آن استفاده كرده و يا خودتان قالب شخصي‌تان را با استفاده از ابزار آن طراحي كنيد. از ويژگي‌هاي اصلي اين نرم افزار طراحي سايت مي‌توانيم به مواردي همچون پشتيباني از كدهاي HTML5، xHTMLوCSS3، امكان ايجاد تم‌هاي چندگانه براي وب سايت، پشتيباني از FTP و SFTP و دارا بودن بيش از 30 قالب آماده براي طراحي سايت اشاره كنيم.
 
بهترين نرم افزار طراحي سايت

نرم افزار WordPress

نرم افزار WordPress نيز يك سيستم مديريت محتوا (cms) متن باز و تحت وب است كه با استفاده از قالب‌ها و پوسته‌هاي مختلف و متنوع آن مي‌توانيد وب سايت خود را به صورت رايگان راه اندازي كنيد. از طريق وردپرس مي‌توانيد بدون داشتن دانش برنامه نويسي، سايت‌هاي مختلفي همچون وب سايت‌هاي فروشگاهي، شركتي، وبلاگي و شخصي راه اندازي كرده و محتواي آن را به آساني مديريت كنيد. از مهم‌ترين ويژگي وردپرس مي‌توانيم به امكان استفاده از پلاگين‌هاي مختلف در آن اشاره كنيم كه نصب آنها ابزارها و امكانات بيشتري را براي گسترش و مديريت وب سايت در اختيار شما قرار مي‌دهد. استفاده راحت و آسان، دارا بودن بيش از هزار قالب و افرونه رايگان، امنيت قابل قبول، عدم نياز به ويرايش HTML، سرعت بالا، پشتيباني از زبان فارسي و امكان پياده سازي اصول سئو به عنوان مهم‌ترين ويژگي‌هاي سيستم مديريت محتواي وردپرس شناخته مي‌شوند.
از ديگر cms هاي كاربردي همچون وردپرس براي طراحي سايت مي‌توانيم به نرم افزار DotNetNuke (DNN) و Joomla اشاره كنيم كه همگي داراي قابليت‌هاي كاربردي و ابزارهاي مختلفي براي طراحي سايت هستند كه استفاده از آنها به دانش و مهارت خاصي نياز ندارد.
جمع بندي
طراحي و راه اندازي وب سايت براي رونق و پيشرفت كسب و كارهاي امروزي به يك ضرورت تبديل شده و در حال حاضر اكثر مشاغل داراي وب سايت اختصاصي هستند. طراحي سايت به صورت تخصصي و اصولي به دانش و مهارت كدنويسي و برنامه نويسي نياز دارد و براي راه اندازي وب سايت به صورت حرفه‌اي بايد از متخصصان اين حوزه كمك بگيريد. اما براي راه اندازي سايت‌هاي ساده مي‌توانيد از نرم افزارها و ابزارهاي طراحي سايت كمك بگيريد و با استفاده از قابليت‌هاي آنها وب سايت خود را بدون نياز به دانش كدنويسي طراحي كنيد. تمامي ابزارهاي طراحي سايت كه در اين مقاله به شما معرفي كرديم، همگي ابزارهاي پركاربرد و با امكاناتي هستند كه رابط كاربري بسيار ساده‌اي دارند و كار با آنها بسيار راحت است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.