سئو چیست؟

طراجي وب و پورتال

سئو چیست؟

سئو سایت یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو مجموعه فعالیت هایی است که ما در زمینه طراحی و کدنویسی وب سایت، تدوین استراتژی محتوا، تولید محتوا و لینک سازی خارجی انجام می دهیم تا سایت ما بتواند هنگام نتایج جستجو گوگل جایگاه عالی داشته باشد و مخاطبین بیشتری از سایت ما بازدید کنند.

امروزه سئو تعریف دیگری نیز دارد ؛مفهوم سئو به بهینه سازی تجربه جستجو تغییر کرده است که برابر با بهینه سازی تجربه کاربر در هنگام جستجو است.

به عبارت دیگر؛ باید توجه ویژه ای به رضایت کاربر از نتیجه یافت شده در گوگل داشته باشیم.

عوامل زیادی بر سئوی سایت و تعیین جایگاه آن در نتایج جستجو تاثیر می گذارد، از کلمات استفاده شده در متن و محتوا گرفته تا لینک های دریافتی از سایت های دیگر و همچنین استاندارد بودن ساختار و کدگذاری سایت (فنی) برای موتورهای جستجو، بر بهبود سئو سایت ما تأثیر می گذارد. .

همه این عوامل زمانی ارزشمند و موثر هستند که در راستای هدف بزرگتر بهبود تجربه کاربر باشند.

چرا سئو برای ما مهم است؟

روزانه میلیاردها جستجو در گوگل انجام می شود، اما دلیل اهمیت سئو تنها تعداد زیاد جستجو نیست.

با ورود و فراگیر شدن تلفن های همراه، جستجو در اینترنت به ابزاری قابل اعتماد و در دسترس برای یافتن پاسخ سوالات، تصمیم گیری در مورد خرید محصول یا حتی یافتن نزدیک ترین نانوایی تبدیل شده است. نتایجی که پس از جستجو به کاربر نمایش داده می شود نقش مهمی در شناسایی و تصمیم گیری او دارد.

با سرمایه گذاری در سئو این شانس را خواهیم داشت که در لحظه مناسب به مخاطب معرفی شویم. زمانی که به محصول یا خدماتی نیاز دارد و به دنبال پاسخی مناسب برای آن می گردد، به دوست مورد اعتماد خود، گوگل مراجعه می کند.

اعتماد کاربران؛ این برگ برنده ای است که گوگل را به یک شرکت بزرگ در جهان تبدیل کرده است. حقیقت این هست که؛ ما به آنچه نتیجه جستجوی خودمان در گوگل است بیشتر از محتوایی که در قالب تبلیغات (بنر، اس ام اس، ایمیل و ...) به دست ما رسیده است اعتماد داریم.

کسب و کارهای سنتی فکر می کنند داشتن یک سایت زیبا و قدرتمند برای ورود به فضای دیجیتال مارکتینگ کافی است. اما درسته سایت زیبا برای شروع عالی است اما برای پیشرفت و موفقیت کافی نیست.

فروشگاه کفشی را تصور کنید که بهترین برندهای دنیا را با کمترین قیمت عرضه می کند، اما در شهری کم جمعیت، زیرزمین یک پاساژ متروک یا یک خیابان فرعی در یک محله مسکونی واقع شده است. فروش این فروشگاه چقدر با کیفیت محصولاتی که ارائه می دهد مطابقت دارد؟ قطعا نمی تواند از همه پتانسیل هایش استفاده کند.

همانطور که موقعیت مکانی یک فروشگاه فیزیکی بر تعداد بازدید و فروش تاثیر می گذارد، برای یک سایت اینترنتی نیز مهم است که در نتایج جستجو قرار بگیرد و در عبارات کلیدی جایگاه خود را به دست آورد و برای مهم کردن این موضوع به یک چیز نیاز داریم. سئو

چرا موتورهای جستجو به سئو نیاز دارند؟

سئوکاران مبتدی و کارآموزان سئو معمولا سوالات زیادی در ذهنشان به وجود می آید به عنوان مثال: آیا گوگل از هوش مصنوعی استفاده نمی کند؟ گرد هم آوردن هزاران مهندس نخبه و سالها تلاش برای بهبود الگوریتم ها و ارائه بهترین پاسخ به کاربر؟ پس چرا هنوز قادر به تشخیص محتوای ارزشمند نیست؟ چرا باید برای کسب موقعیت از استانداردهای سئو سایت خود پیروی کنیم؟

فراموش نکنیم که؛ هدف گوگل تنها تشخیص کیفیت محتوا و اعتبار سایت نیست، بلکه رتبه بندی آنها نیز برای نمایش به کاربر بسیار مهم است.

صفحه اول نتایج جستجو تا 10 سایت را به کاربران ارائه می دهد و هر سایتی که رتبه بالاتری داشته باشد شانس بیشتری برای جلب توجه کاربر و افزایش بازدید خواهد داشت. در نتیجه؛

وقتی صحبت از سئو به میان می آید، با رقابت سختی روبرو هستیم.

تجربه ی کاربر؛ این کلمه کلیدی است که گوگل بر آن تاکید زیادی دارد و این تجربه تنها به کیفیت محتوا بستگی ندارد. عوامل متعددی از جمله سرعت نمایش صفحه، خوانایی و دسترسی به محتوا، اعتبار سایت و نویسنده و ... می تواند بر تجربه و رضایت کاربر تأثیر بگذارد.

سایت ها و صفحات زیادی در وب وجود دارند که محتوای مفید و مفیدی ارائه می دهند اما هرگز شانسی برای قرار گرفتن در صدر نتایج جستجو ندارند! چون به سایر جنبه های سئو توجهی نکردند و زحمات خود را هدر دادند، در نتیجه رقبای با محتوای ضعیف تری بازدید و فروش بیشتری پیدا کردند.

 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.