اصول طراحي لوگو خياطي

طراجي وب و پورتال

اصول طراحي لوگو خياطي

لوگو خياطي هويت بصري و نشان تجاري يك مزون است و به عنوان يكي از مهم‌ترين ابزارهاي برندسازي آن در نظر گرفته مي‌شود. طراحي لوگو براي خياطي به كسب و كار شما رسميت و اعتبار مي‌بخشد و حوزه فعاليت‌تان را نيز در قالب يك نماد تصويري جذاب به مخاطبان هدف معرفي مي‌كند. البته بايد طرح لوگو خياطي خود را به درستي انتخاب كنيد و به اصول و استانداردهاي طراحي لوگو نيز توجه داشته باشيد تا بتوانيد لوگويي تاثيرگذار و به ياد ماندني براي مزون خود طراحي نماييد.

امروزه تمامي مزون‌هاي خياطي زنانه و مردانه به منظور معرفي حرفه‌اي خود به مخاطبان هدف و البته جلب اعتماد و توجه آنان اقدام به طراحي لوگو خياطي مي‌كنند؛ زيرا عناصر بصري تاثير بسزايي بر رونق و پيشرفت نه تنها مزون‌ها بلكه تمامي كسب و كارها دارد. بنابراين طراحي لوگو خياطي مردانه و لوگو خياطي زنانه از جمله مهم‌ترين اقدامات پس از راه اندازي و افتتاح يك مزون يا كارگاه خياطي محسوب مي‌شود كه شما را به طور كلي از رقبا متمايز خواهد ساخت. اما چگونه مي‌توانيم يك لوگو مزون خياطي زيبا و خاص طراحي كنيم تا از طريق آن توجه مخاطبان هدف را جلب نماييم؟ در ادامه اين مطلب اصول طراحي لوگو خياطي را به طور كامل مورد بررسي قرار مي‌دهيم و شما را با نكات مهم طراحي لوگو براي مزون خياطي نيز آشنا خواهيم كرد. با آرمكده همراه باشيد.


بيشتر بخوانيد: نكات مهم طراحي لوگو مزون لباس

اهميت طراحي لوگو خياطي

پيش از پرداختن به اصول و نكات مهم طراحي لوگو خياطي براي مزون‌ها ابتدا بهتر است با اهميت طراحي لوگو و نشان بصري براي يك مزون آشنا شويم. در چندين سال اخير كسب و كار طراحي و توليد پوشاك به يكي از مشاغل پردرآمد و پرمتقاضي تبديل شده است؛ از اين رو كارگاه‌ها و مزون‌هاي خياطي بسياري به منظور توليد لباس‌هاي زنانه و مردانه افتتاح شدند و فعاليت خود را در اين حوزه آغاز كردند. بديهي است كه يك مزون خياطي در چنين فضاي رقابتي و پرهياهويي بايد از طريق اقداماتي همچون تبليغات، ابزارها و ترفندهاي مختلف برندينگ و البته توليد لباس‌هاي خاص و شيك خود را به طور حرفه‌اي به مخاطبان هدف معرفي نمايد.

طراحي لوگو خياطي به عنوان يكي از بهترين و موثرترين روش‌هاي برندسازي شناخته مي‌شود كه حيطه فعاليت يك مزون را از طريق يك نماد بصري جذاب به مخاطبان معرفي كرده و آن را به طور كلي از رقبا متمايز مي‌سازد. از طرفي ديگر لوگو مزون خياطي همچنين موجب جلب توجه و اعتماد مشتريان نيز خواهد شد؛ زيرا با طراحي لوگو خياطي اين پيام را به آنها انتقال مي‌دهيد كه شما يك مجموعه حرفه‌اي و معتبريد و براي مخاطبان خود نيز ارزش قائل هستيد. مشتريان امروزي بسيار هوشمند و تيزبين هستند و به عناصر بصري از جمله طراحي داخلي و لوگوي يك مزون خياطي توجه بسياري دارند؛ بنابراين با طراحي حرفه‌اي فضاي داخلي مزون و همچنين طراحي لوگو خياطي به راحتي مي‌توانيد اولين مرحله از جلب اعتماد مشتريان رابا موفقيت طي كرده و آنها را نسبت به خريد ترغيب نماييد. البته طراحي لوگو خياطي به تنهايي كافي نيست و توليد لباس‌هاي باكيفيت و خاص نيز نقش حائز اهميتي را در تبديل يك مشتري بالقوه به مشتري وفادار ايفا مي‌كند. بنابراين تاثيرات مثبت طراحي لوگو مزون خياطي را در رونق كسب و كارتان دست كم نگيريد و حتما براي مزون خود يك لوگوي شيك و منحصر به فرد طراحي نماييد.

ويژگي هاي لوگو براي مزون خياطي

لوگو خياطي براي آنكه بتواند تاثيرات مثبت و كارآمدي بر مخاطبان داشته باشد و توجه آنان را جلب نمايد بايد به صورت اصولي و حرفه‌اي طراحي شود. لوگو مزون خياطي بايد طوري طراحي شود كه مخاطب در اولين نگاه بتواند با آن ارتباط عاطفي برقرار كرده و لوگو را به خاطر بسپارد. يعني لوگوي شما بايد به قدري تاثيرگذار و منحصر به فرد طراحي شود تا مخاطبان هدف به راحتي آن را در ذهن خود ثبت كرده و در موقعيت‌هاي مختلف نيز قادر به شناسايي آن باشند. اما لوگو خياطي زنانه و مردانه بايد داراي چه ويژگي‌هايي باشد تا به لوگويي به يادماندني تبديل شود؟ برخي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي لوگو خياطي شامل:

ساده باشد

لوگو خياطي بايد در كمال سادگي و البته جذابيت طراحي شود تا مخاطب به راحتي قادر به درك مفهوم و پيام لوگو باشد و با آن ارتباط برقرار كند. استفاده از عناصر بصري متعدد در لوگو مزون خياطي نه تنها توجه و اعتماد مخاطبان را جلب نمي‌كند بلكه لوگوي مزون شما را به لوگويي شلوغ و بي ارزش تبديل خواهد كرد. زيرا در اين صورت مخاطبان براي درك معنا و مفهوم لوگو و برقراري ارتباط عاطفي با آن دچار مشكل مي‌شوند و به راحتي نمي‌توانند آن را به خاطر بسپارند. بنابراين براي آنكه بتوانيد لوگويي ماندگار و تاثيرگذار براي مزون خياطي خود طراحي كنيد بايد اصل سادگي را در طراحي آن رعايت كرده و از بكارگيري عناصر و نمادهاي مختلف و پيچيده در آن خودداري نماييد.

خاص و منحصر به فرد باشد

لوگو خياطي بايد خاص و منحصر به فرد باشد تا بتواند مزون شما را از ساير مزون‌هاي خياطي متمايز سازد. زيرا «ايجاد تمايز از رقبا» يكي از مهم‌ترين اهداف طراحي لوگو است و براي تحقق اين هدف نيز بايد لوگو مزون خياطي خود را طوري طراحي كنيد تا در مقايسه با لوگوهاي رقبا، قابل تشخيص باشد. طراحي يك لوگوي خاص و شيك بهترين روش جهت متمايز ساختن يك مزون خياطي از ميان ده‌ها مزون است كه موجب ماندگاري نام آن در ذهن مخاطبان و ايجاد انگيزه خريد در آنها خواهد شد. بنابراين طراحي يك لوگوي منحصر به فرد ارتباط مستقيمي با رونق كسب و كار شما دارد.

معرف حوزه كسب و كار شما باشد

لوگو خياطي بايد به گونه‌اي طراحي شود تا بتواند به صورت واضح و شفاف حوزه فعاليت و پيام برند شما را به مخاطبان هدف معرفي كند. يعني مخاطب در نگاه اول به لوگو بايد بتواند تشخيص دهد كه اين لوگو مربوط به يك مزون خياطي مردانه يا زنانه است. براي انجام اين كار نيز بهتر است در لوگوي خود از نمادهاي مرتبط با خياطي و لباس همچون چرخ خياطي يا تصوير يك لباس استفاده كنيد تا اين نمادهاي بصري معرف حوزه فعاليت شما به مخاطبان باشند.

 

منعطف باشد

انعطاف پذيري يكي از ويژگي‌هاي اصلي و مهم لوگو خياطي است؛ زيرا لوگوي شما قرار نيست تنها در يك موقعيت همچون تابلوي مزون يا كارگاه خياطي مورد استفاده قرار گيرد. هويت بصري كسب و كار شما در تمامي فرآيندها و مراحل مربوط به برندسازي و تبليغات همچون شبكه‌هاي اجتماعي، كارت ويزيت و بنرهاي تبليغاتي درج مي‌شود و در معرض ديد مخاطبان هدف قرار مي‌گيرد. به همين خاطر بايد به گونه‌اي طراحي شود كه بدون افت كيفيت، امكان تغيير سايز و ابعاد را داشته باشد تا در هر زمينه‌اي به راحتي مورد استفاده قرار گيرد.

با در نظر داشتن اين ويژگي‌هاي كليدي و شاخص مي‌توانيد يك لوگو خياطي جذاب و شكيل براي مزون خود طراحي نماييد. نكته مهمي كه براي طراحي لوگو مزون خياطي بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه در ابتدا تمامي ايده‌هاي خود را جمع آوري كرده و آنها را با يك طراح در ميان بگذاريد تا با ادغام ايده‌هاي شما و استانداردهاي طراحي لوگو بتواند نشان بصري جذابي را برايتان طراحي نمايد.

بسياري از افراد براي طراحي لوگو خياطي خود به سراغ ابزارهاي آنلاين رفته و از قالب‌هاي آماده آنها كمك مي‌گيرند. بديهي است كه طراحي لوگو خياطي رايگان و آنلاين امكانات زيادي را در اختيارتان قرار نمي‌دهد و در نهايت نيز يك لوگوي ساده و ابتدايي براي مزون شما طراحي خواهد كرد. بنابراين بهتر است براي طراحي لوگو خياطي خود از افراد متخصص در حوزه گرافيك و طراحي كمك بگيريد تا بتوانيد يك نشان تجاري خاص براي مزون خود طراحي نماييد.

مراحل طراحي لوگو مزون خياطي

حال كه با اهميت طراحي و ويژگي‌هاي مهم لوگو خياطي آشنا شديد، در اين بخش شما را با اصول و مراحل طراحي لوگو مزون خياطي نيز آشنا خواهيم كرد. طراحي لوگو خياطي مزون مردانه و زنانه چندان دشوار و پيچيده نيست؛ اما به شرط آنكه تمامي ويژگي‌ها و نكات ساده ولي مهم طراحي لوگو براي خياطي را در هر مرحله از طراحي در نظر داشته باشيد كه اين مراحل شامل:

انتخاب سبك طراحي لوگو

اولين و مهم‌ترين مرحله در طراحي لوگو براي مزون خياطي انتخاب روش طراحي است كه از همان ابتدا شما را در مسير اصلي خلق نشان بصري قرار مي‌دهد. براي طراحي لوگو خياطي مي‌توانيد از سه روش طراحي لوگوتايپ، لوگو تصويري و لوگو تركيبي استفاده كنيد كه هريك از آنها مزايا و جذابيت خاصي دارند.

لوگوتايپ يكي از روش‌هاي رايج طراحي لوگو است كه نام مزون خياطي به عنوان عنصر و نماد اصلي لوگو مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در اين روش مي‌توانيد نام مزون را به طور كامل و يا اختصاري (حرف اول نام مزون) در لوگو درج نماييد.

لوگو تصويري نيز با استفاده از تصاوير و نمادهاي مرتبط با كسب و كار مربوطه طراحي مي‌شود كه براي لوگو خياطي مي‌توانيد از تصوير يك چرخ خياطي استفاده كنيد؛ زيرا اين نماد نزديك‌ترين ارتباط معنايي با خياطي را دارد و معرف خوبي براي يك مزون است.

لوگو تركيبي نيز به عنوان بهترين سبك طراحي لوگو خياطي شناخته مي‌شود كه تلفيقي از دو روش لوگو تصويري و لوگوتايپ است. يعني شما مي‌توانيد نماد منتخب خود مثلا چرخ خياطي را در قسمت بالايي لوگو قرار داده و با رعايت فاصله استاندارد نيز نام مزون را در پايين آن بنويسيد. اين روش در صورت تركيب هوشمندانه عناصر به راحتي توجه مخاطبان را به لوگو مزون خياطي شما جلب خواهد كرد.

 

استفاده از نمادهاي مرتبط با مزون

در صورت طراحي لوگو خياطي به روش تصويري يا تركيبي بايد از نمادهاي مرتبط با اين حوزه همچون نخ و سوزن، قيچي، چرخ خياطي، تصوير لباس زنانه همچون دامن و يا لباس مردانه همچون كت و شلوار استفاده كنيد. اين نمادها بهترين معرف براي يك مزون هستند و مخاطب با مشاهده آنها در لوگو بلافاصله قادر به تشخيص حوزه فعاليت شما خواهد بود. لوگو چرخ خياطي به عنوان رايج‌ترين ايده براي طراحي لوگو مزون به خصوص مزون زنانه شناخته مي‌شود كه مي‌توانيد از آن به عنوان نماد اصلي لوگو استفاده كرده و براي نشان دادن زنانه يا مردانه بودن لوگو خياطي خود نيز تصويري از لباس خاص زنانه يا مردانه در لوگو قرار دهيد.

انتخاب رنگ مناسب

انتخاب رنگ مناسب مرحله مهم ديگري از طراحي لوگو خياطي است كه تاثير بسزايي بر جذابيت بصري آن خواهد داشت. رنگ لوگو مزون خياطي بايد بر اساس مخاطب هدف آن انتخاب شود؛ يعني اگر مزون شما مزون اختصاصي براي خانم‌ها است بايد از رنگ‌‌هاي شاد و پرانرژي و متناسب با سليقه آنها همچون صورتي، زرد، سبز، نارنجي و طلايي استفاده كنيد تا بتوانيد توجه خانم‌ها را به لوگوي خود جلب نماييد. اما اگر مخاطب هدف شما آقايان هستند و مزون شما در زمينه طراحي و دوخت لباس مردانه فعاليت دارد بايد از رنگ‌هايي همچون آبي، خاكستري، سورمه‌اي و يا مشكي به همراه يك رنگ مكمل همچون سفيد استفاده نماييد. طراحي لوگو خياطي به صورت سياه و سفيد نيز روشي رايج جهت خلق نماد بصري براي مزون‌ها است كه به زنانه و مردانه بودن آن توجهي ندارد.

انتخاب فونت مناسب

براي درج نام مزون خياطي خود در لوگو بايد فونتي مناسب انتخاب كنيد تا علاوه بر جلوه بخشي به لوگو همچنين بتوانيد نام برندتان را نيز در ذهن مخاطبان ثبت نماييد. فونت لوگو خياطي بايد فونتي ساده و خوانا باشد تا مخاطب به راحتي بتواند آن را بخواند و نام مزون خياطي شما را به خاطر بسپارد. استفاده از فونت‌هاي رسمي يا فانتزي براي طراحي لوگوي خياطي مناسب بوده و لوگوي شما را از حالت سادگي خارج مي‌كند. البته در انتخاب فونت‌هاي فانتزي و شكسته نيز بايد به قابليت خوانا بودن آن توجه داشته باشيد؛ زيرا خواندن برخي از فونت‌هاي فانتزي به علت پيچيدگي و شلوغي بيش از حد براي مخاطبان دشوار خواهد بود. بنابراين به خوانا بودن فونت لوگو توجه داشته باشيد تا بتوانيد نام مزون يا كارگاه خياطي خود را به درستي در لوگو ثبت نماييد.

رعايت فاصله استاندارد ميان عناصر لوگو

در آخرين مرحله از طراحي لوگو خياطي نيز بايد عناصر آن را با رعايت تناسب و فاصله استاندارد در كنار يكديگر قرار دهيد. براي انجام اين كار و در صورت طراحي لوگو به روش تركيبي بهتر است نماد اصلي را در وسط لوگو قرار داده و سپس با رعايت كمي فاصله و در پايين آن نام مزون را درج نماييد. براي آنكه عناصر لوگو مزون خياطي خود را سازماندهي كنيد نيز مي‌توانيد از اشكال هندسي كمك بگيريد و اجزاي لوگو را در آن قرار دهيد. رعايت فاصله مناسب و استاندارد ميان نماد عناصر مختلف لوگو از اهميت بالايي برخوردار است؛ زيرا موجب افزايش جذابيت بصري و ايجاد تصوير ذهني مثبت در ذهن مخاطبان هدف خواهد شد.

با طي كردن صحيح و دقيق اين مراحل به راحتي مي‌توانيد يك لوگو خياطي خاص و جذاب طراحي كرده و از آن به عنوان هويت بصري مزون خياطي خود استفاده نماييد. طراحي لوگو براي خياطي تاثير بسزايي بر رشد و رونق كسب و كارتان داشته و مزون خياطي شما را به طور حرفه‌اي به مشتريان معرفي خواهد كرد. بنابراين از اهميت طراحي لوگو براي خياطي غافل نشويد.

گروه طراحان آرمكده داراي سال‌ها تجربه در حوزه طراحي لوگو براي مشاغل مختلف است كه لوگو خياطي شما را با رعايت پارامترها و اصول طراحي لوگو خلق مي‌كند. جهت مشاوره و ثبت سفارش طراحي لوگو مزون خياطي خود با آرمكده در ارتباط باشيد و طراحي لوگوي اختصاصي كسب و كار خود را به ما بسپاريد.

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.