طراحي لوگو كلينيك پوست و مو از جمله مهمترين مراحل برندينگ آن محسوب ميشود كه نقش حائز اهميتي را در فرآيند معرفي هويت برند و حوزه كاري يك مجموعه ارائه دهنده خدمات مرتبط با پوست، مو و زيبايي ايفا ميكند. در واقع لوگوي كلينيك زيبايي اولين المان بصري است كه مخاطب پس از مواجه با يك مركز مراقبت از پوست و مو به آن توجه ميكند. از اين رو بايد از جذابيت كافي برخوردار باشد تا بتواند توجه مخاطبان هدف را جلب كرده و آنها را نسبت به استفاده از خدمات كلينيك ترغيب نمايد.
از طرفي ديگر طراحي لوگو كلينيك زيبايي بايد به گونهاي باشد تا مخاطبان با مشاهده آن به راحتي بتوانند حوزه فعاليت شما را تشخيص دهند و از همه مهمتر آنكه لوگوي مجموعهتان را نيز به خاطر بسپارند. با طراحي حرفهاي لوگو كلينيك زيبايي به راحتي ميتوانيد توجه مشتريان بالقوه را جلب كرده و ميزان تخصص خود در حوزه سلامت و مراقبت از پوست و مو را از طريق يك نماد بصري كوچك اما خاص به آنها نشان دهيد. در ادامه اين مطلب اهميت طراحي لوگو كلينيك پوست و مو را مورد بررسي قرار داده و شما را با اصول طراحي لوگو كلينيك پوست و زيبايي نيز آشنا خواهيم كرد. با آرمكده همراه باشيد.
اهميت طراحي لوگو كلينيك پوست و مو
همانطور كه اشاره كرديم، طراحي لوگو كلينيك پوست و مو به عنوان يكي از مهمترين مراحل برندسازي مراكز زيبايي در نظر گرفته ميشود كه تاثير بسزايي بر معرفي حرفهاي يك مجموعه به مخاطبان هدف خواهد داشت. از آنجايي كه طيف گستردهاي از مخاطبان هدف كلينيكهاي زيبايي و مراكز ارائه دهنده خدمات پوست و مو را خانمها تشكيل ميدهند، توجه به طراحي حرفهاي عناصر بصري از جمله لوگو براي اين مراكز از اهميت بالايي برخوردار است؛ زيرا خانمها عموما به جزئيات و ويژگيهاي ظاهري توجه زيادي دارند.
لوگو كلينيك پوست و مو در واقع نماد اصلي يك مركز زيبايي در نظر گرفته ميشود كه ميزان تخصص و مهارت شما را به طور غيرمستقيم و از طريق نمادها و اشكال مرتبط به مشتريان نشان ميدهد. زماني كه مخاطبان با لوگو يك كلينيك زيبايي، ارتباط عاطفي برقرار كنند به احتمال زياد به مشتري آن مركز تبديل خواهند شد. لوگوي كلينيك پوست مو، هويت بصري آن را شكل ميدهد و ارزشهاي آن را از طريق يك نشان تجاري خاص به مشتريان انتقال خواهد داد. برخي از مهمترين دلايل طراحي لوگو كلينيك پوست و مو شامل:
- برندسازي اصولي و معرفي حرفهاي مجموعه به مخاطبان هدف
- ايجاد تصوير ذهني مثبت در ذهن مخاطبان
- جلب توجه و اعتماد مشتريان
- برقراري ارتباط موثرتر با مخاطبان
- ايجاد تمايز از رقبا
- افزايش تعداد مشتريان وفادار
بنابراين براي آنكه بتوانيد مجموعه خود را از همان ابتدا به صورت حرفهاي به مخاطبان معرفي كرده و اعتماد آنها را جلب كنيد بايد به عناصر ظاهري از جمله طراحي توجه ويژه داشته باشيد.

يك لوگو كلينيك زيبايي خوب چه ويژگي هايي دارد؟
سوالي كه اكنون ممكن است برايتان پيش آمده باشد اين است كه يك لوگو كلينيك زيبايي عالي و جذاب چه ويژگيهايي دارد؟ آيا با طراحي هر لوگويي ميتوانيم توجه مخاطبان را به مجموعه خود جلب نماييم؟ لوگو كلينيك پوست و مو بايد به گونهاي طراحي شود تا در نگاه اول توجه مخاطبان را جلب كرده و در ذهن آنان ثبت شود. يعني طراحي لوگو كلينيك زيبايي شما بايد به قدري خاص و تاثيرگذار باشد تا مخاطبان به راحتي آن را در ذهن خود ثبت كرده و با آن ارتباط عاطفي برقرار نمايند. مهمترين ويژگيهاي يك لوگو كلينيك پوست و مو شامل:
ساده اما زيبا باشد
«سادگي» مهمترين ويژگي لوگو كلينيك پوست و زيبايي است كه آن را به نمادي منحصر به فرد در ذهن مخاطبان تبديل خواهد كرد. لوگوي شما بايد در كمال سادگي طراحي شود تا مخاطبان هدف به راحتي بتوانند معنا و حوزه فعاليت شما را درك كرده و با لوگو ارتباط عاطفي برقرار نمايند. لوگوهاي پيچيده معمولا قادر به انتقال مفاهيم لوگو و ارزشهاي اصلي برند به مخاطبان نبوده و بسيار سريع نيز فراموش خواهند شد. بنابراين براي طراحي يك لوگوي خاص و ماندگار بايد آن را در نهايت سادگي اما زيبايي طراحي كنيد.
منحصر به فرد و خاص باشد
منحصر به فرد بودن طراحي لوگو كلينيك پوست و مو آن را از ساير كلينيكهاي شهر متمايز ميسازد. يكي از مهمترين اهداف و البته مزاياي طراحي لوگو كلينيك زيبايي «ايجاد تمايز از رقبا» است و براي دستيابي به اين هدف نيز بايد لوگوي خود را به گونهاي طراحي كنيد تا در مقايسه با لوگوهاي ساير مراكز زيبايي قابل تشخيص و البته اختصاصي باشد. از آنجايي كه امروزه تعداد كلينيكهاي ارائه دهنده خدمات زيبايي روز به روز در حال افزايش است؛ رقابت شديدي در اين حوزه وجود دارد. با طراحي يك لوگو منحصر به فرد و ارائه خدمات باكيفيت به مشتريان به راحتي ميتوانيد مجموعه خود را از رقبا متمايز سازيد و نبض بازار رقابتي را به دست بگيريد.
معرف حوزه فعاليت شما باشد
طراحي لوگو كلينيك پوست و زيبايي بايد به گونهاي باشد كه بتواند حوزه فعاليت شما را به طور كاملا واضح و شفاف به مخاطبان هدف معرفي نمايد. يعني مشتريان در نگاه اول به لوگو و يا مشاهده آن بر روي بنرهاي تبليغاتي بايد قادر به تشخيص سريع حوزه فعاليت آن باشند. براي انجام اين كار نيز بهتر است از سبك طراحي لوگو تصويري يا تركيبي (تلفيقي از نماد مرتبط و نام برند) استفاده كرده و يك نماد مرتبط براي ساخت لوگو كلينيك پوست و مو انتخاب نماييد تا به خوبي معرف حوزه فعاليت شما باشد.

منعطف و مقياس پذير باشد
انعطاف پذيري و مقياس پذير بودن از ديگر ويژگيهاي مهم يك لوگو كلينيك پوست و مو در نظر گرفته ميشود؛ زيرا هويت بصري مجموعه شما تنها بر تابلوي آن مورد استفاده قرار نميگيرد. نشان تجاري يك كلينيك زيبايي در تمامي بخشهاي مربوط به برندسازي، بازاريابي و تبليغات همچون وب سايت، شبكههاي اجتماعي، كارت ويزيت و بنرهاي تبليغاتي درج ميشود. به همين دليل بايد به گونهاي طراحي شود كه امكان تغيير سايز و ابعاد را داشته باشد تا بتواند در هر پلتفرمي به راحتي مورد استفاده قرار گيرد و كيفيت خود را از دست ندهد.
با در نظر داشتن اين ويژگيهاي مهم به راحتي ميتوانيد يك لوگوي منحصر به فرد و زيبا براي كلينيك زيبايي خود طراحي كنيد. اما براي طراحي لوگو متخصص پوست و مو بايد علاوه بر اين نكات به برخي اصول طراحي و گرافيكي كه در ادامه به شرح و توضيح آنها ميپردازيم نيز توجه داشته باشيد.
نكات مهم ساخت لوگو كلينيك پوست و مو
طراحي لوگو كلينيك پوست و مو مانند طراحي لوگو براي ساير مشاغل داراي برخي اصول و ضوابط مشخصي است كه در زمان طراحي بايد به آنها توجه ويژه داشته باشيد. لوگو كلينيك پوست و زيبايي بايد به گونهاي طراحي شود كه بتواند تا در همان ابتدا احساسات مثبتي را در مخاطبان به وجود آورده و آنها را نسبت به برقراري تعامل با شما ترغيب نمايد. به منظور تحقق اين هدف مهم نيز بايد در زمان طراحي لوگو كلينيك زيبايي به نكات و اصول زير دقت كنيد:
انتخاب روش طراحي لوگو
انتخاب روش طراحي لوگو اولين مرحله از ساخت لوگو كلينيك پوست و مو است كه از همان ابتدا مسير اصلي طراحي و المانهاي لوگو را مشخص ميكند. با انتخاب سبك طراحي لوگو كلينيك پوست و مو ديگر ميدانيد كه بايد چه مواردي را مد نظر داشته باشيد و چه نكاتي را در جهت طراحي بهتر و جذابتر لوگو رعايت كنيد. به طور كلي براي طراحي لوگو سه روش اصلي وجود دارد كه اين روشها شامل:
لوگو تصويري
لوگو تصويري يكي از سبكهاي رايج طراحي لوگو پوست و زيبايي است كه با استفاده از تصاوير و نمادهاي مرتبط با اين حرفه طراحي ميشود. براي ساخت لوگو كلينيك پوست و مو معمولا از تصوير گرافيكي چهره يك خانم به همراه گل و گياه استفاده ميشود؛ زيرا اين نمادها ارتباط نزديكي با پوست و مو دارند و ميتوانند حوزه فعاليت شما را به مخاطبان معرفي نمايند. استفاده از گل و گياه در لوگو كلينيك زيبايي نوعي حس لطافت، سرزندگي و جواني را به افراد منتقل ميكند.

لوگوتايپ
لوگوتايپ نيز روش ديگري جهت طراحي لوگو كلينيك زيبايي است اما مانند لوگو تصويري قادر به معرفي حوزه فعاليت شما نيست و تنها بر ماندگاري نام مركز زيبايي در ذهن مخاطبان تمركز دارد. در اين روش از طراحي لوگو، نام كلينيك به عنوان عنصر و نماد اصلي لوگو مورد استفاده قرار ميگيرد كه ميتوانيد آن را به طور كامل و يا اختصاري در لوگو درج نماييد. البته انتخاب فونت و رنگ مناسب نيز در اين روش از اهميت بالايي برخوردار است و تاثير بسزايي بر ماندگاري نام كلينيك در ذهن مخاطبان خواهد داشت.
لوگو تركيبي
لوگو تركيبي به عنوان مناسبترين و بهترين روش ساخت لوگو كلينيك پوست و مو در نظر گرفته ميشود و همانطور كه از نام آن پيداست تركيبي از دو روش لوگو تصويري و لوگوتايپ است؛ يعني عناصر اين دو روش در يك لوگو به طور همزمان مورد استفاده قرار ميگيرند. براي طراحي لوگو تركيبي كلينيك زيبايي ميتوانيد نماد منتخب خود را در قسمت بالايي لوگو قرار داده و با رعايت فاصله استاندارد نيز نام برند را در پايين و يا كنار آن بنويسيد.
انتخاب رنگ مناسب
انتخاب تركيب رنگي مناسب نيز نكته مهم ديگري است كه در زمان طراحي لوگو كلينيك پوست و مو بايد به آن دقت داشته باشيد. توجه به اصول و نكات مربوط به روانشناسي رنگ در برندينگ هنگام انتخاب رنگ مناسب براي لوگو كمك بسياري به شما ميكند؛ زيرا رنگها عواطف و احساسات متفاوتي را به بيننده انتقال ميدهند. به همين دليل بايد با دقت انتخاب شوند تا بتوانند مخاطبان را تحت تاثير قرار داده و احساسات مثبتي را در آنان به وجود آورند. استفاده از رنگهاي طيف روشن همچون سفيد، طلايي، آبي، سبز و بنفش براي طراحي لوگو كلينيك پوست و مو بسيار مناسب هستند و حس آرامش، لطافت، زيبايي و درخشندگي را به مخاطبان انتقال ميدهند. برخي از لوگوهاي پوست و زيبايي نيز داراي پس زمينه مشكي هستند و عناصر ديگر آنها همچون نماد اصلي يا تايپوگرافي نيز با رنگ طلايي يا سفيد در لوگو درج ميشوند. اما به طور كلي رنگ سفيد بهترين رنگ براي پس زمينه لوگوي مراكز زيبايي است كه جذابيت آن را چندين برابر كرده و با تمامي رنگها نيز هارموني دارد.
انتخاب فونت ساده و خوانا
انتخاب فونت مناسب براي لوگو كلينيك پوست و مو در صورت طراحي لوگو به صورت لوگوتايپ يا لوگو تركيبي نيز از اهميت بالايي برخوردار است. فونت لوگو نيز مانند رنگ، تاثير بسزايي بر جذابيت و قدرت تاثيرگذاري آن خواهد داشت. فونت مناسب براي لوگوي كلينيك زيبايي فونتي است كه خوانا و در عين حال جذاب و خاص باشد. استفاده از فونتهاي ناخوانا و پيچيده نه تنها موجب زيبايي لوگو كلينيك پوست و زيبايي نميشود بلكه جذابيت آن را نيز به شدت تحت تاثير قرار ميدهد. بنابراين سعي كنيد فونتي را براي ساخت لوگو كلينيك پوست و مو خود انتخاب كنيد كه مخاطب به راحتي قادر به خواندن آن باشد و بتواند بدون دشواري نام مركز و يا شعار شما را در لوگو بخواند و آنها را به خاطر بسپارد.

استفاده از اشكال هندسي
پس از تشكيل شكل كلي لوگو كلينيك زيبايي و با هدف سازماندهي عناصر لوگو و تاثيرگذاري بيشتر بر مخاطبان ميتوانيد از اشكال هندسي همچون دايره و يا مربع استفاده كنيد. اشكال هندسي به لوگوي شما نظم و ترتيب خاصي ميبخشند و تصوير ذهني مثبتي را در ذهن مخاطبان شكل خواهند داد. بسياري از لوگوهاي كلينيك پوست و مو با استفاده از دايره طراحي ميشوند؛ زيرا دايره يك شكل هندسي كاملا مثبت و بي حاشيه است كه به سرعت توجه مخاطب را به لوگو و عناصر آن جلب كرده و عين حال آن نيز جذابيت بصري آن را به طرز چشمگيري افزايش ميدهد.
بررسي لوگو رقبا
بررسي لوگوي رقبا نيز مرحله مهم ديگري در طراحي لوگو كلينيك پوست و مو است كه ايدههاي جالبي را در اختيار شما قرار ميدهد. البته منظور از بررسي لوگو رقبا، كپي برداري دقيق از آنها نيست و شما به عنوان طراح لوگو بايد بتوانيد با بررسي جزئيات و عناصر لوگوهاي مختلف، ايدههاي خاص را در كنار يكديگر قرار داده و از تركيب آنها با خلاقيت خود در نهايت يك نشان تجاري خاص براي مركز زيبايي و پوست طراحي نماييد.
با رعايت اين نكات ساده و انجام صحيح مراحل طراحي لوگو كلينيك پوست و مو ميتوانيد لوگويي جذاب و خاص براي مركز زيبايي خود طراحي كرده و از آن به عنوان نشان تجاري كسب و كارتان استفاده نماييد.
- سه شنبه ۱۵ فروردین ۰۲ | ۱۶:۵۴
- ۴۳ بازديد
- ۰ نظر
سئو چیست؟