12 ترفند سئوي سايت فروشگاهي (قسمت دوم)

 طراحي سايت براي جواهرفروشي شامل ايجاد يك حضور آنلاين است كه زيبايي و ظرافت محصولات فروخته شده را به نمايش مي گذارد و در عين حال تجربه اي كاربرپسند را براي مشتريان فراهم مي كند. در اينجا چند فاكتور كليدي وجود دارد كه بايد هنگام طراحي سايت براي طلافروشي در نظر بگيريد:

 

طراحي بصري: وب سايت بايد طراحي ظريف، تميز و پيچيده اي داشته باشد كه نشان دهنده سبك و كيفيت جواهرات فروخته شده باشد. از تصاوير و ويديوهاي باكيفيت براي نمايش محصولات استفاده كنيد و يك پالت رنگ و تايپوگرافي را انتخاب كنيد كه تصوير برند را تكميل كند.

 

تجربه كاربري: وب سايت بايد به راحتي قابل پيمايش باشد، داراي منوهاي واضح و شهودي باشد كه به كاربران كمك مي كند آنچه را كه به دنبال آن هستند پيدا كنند. از فيلترها و عملكردهاي جستجو استفاده كنيد تا مشتريان بتوانند انواع خاصي از جواهرات را پيدا كنند، مانند حلقه نامزدي يا گردنبند.

 

كاركرد تجارت الكترونيك: اگر جواهرفروشي قصد دارد محصولات را به صورت آنلاين بفروشد، وب سايت بايد داراي قابليت تجارت الكترونيكي باشد كه به مشتريان امكان مي دهد محصولات را مرور كنند، آنها را به سبد خريد اضافه كنند و فرآيند پرداخت را تكميل كنند. وب سايت همچنين بايد پردازش پرداخت امن داشته باشد و براي دستگاه هاي تلفن همراه بهينه شود.

 

برندسازي: وب سايت بايد هويت برند، از جمله ارزش ها، شخصيت و پيشنهاد فروش منحصر به فرد آن را منعكس كند. از تصاوير، پيام‌ها و لحن صوت مخصوص برند استفاده كنيد تا يك تجربه برند ثابت و قابل تشخيص ايجاد كنيد.

 

خدمات مشتري: وب سايت بايد اطلاعات واضح و جامعي در مورد محصولات از جمله مواد، اندازه و قيمت ارائه دهد. وب سايت همچنين بايد گزينه هاي خدمات مشتري مانند ******** زنده يا پشتيباني ايميل را براي كمك به مشتريان در مورد سؤالات يا مشكلات ارائه دهد.

 

به طور كلي، هدف طراحي وب براي يك جواهرفروشي ايجاد يك تجربه آنلاين است كه با كيفيت و ظرافت جواهرات فروخته شده مطابقت داشته باشد و در عين حال تجربه اي يكپارچه و لذت بخش را براي مشتريان فراهم كند.

 

4: مطمئن شويد كه سايت شما كاربر پسند است

در تجارت الكترونيك، توجه به UX - يا تجربه كاربري - سايت شما بسيار مهم است. طراحي خوب سايت شما را از نظر بصري جذاب تر مي كند و UX آن را افزايش مي دهد.

 

علاوه بر ظاهر خوب، مهم است كه سايت شما به خوبي كار كند. اطمينان حاصل كنيد كه تبليغات با ديد كاربر از محتوا تداخل نداشته باشد. اطمينان حاصل كنيد كه افراد مي توانند به راحتي در سايت شما حركت كنند و استفاده از آن بصري است.

 

اين مهم است كه خريداران بتوانند به سرعت و به راحتي آنچه را كه به دنبال آن هستند بيابند، در حالي كه در سايت شما هستند درگير باقي بمانند، و به طور كلي تجربه فوق العاده اي داشته باشند. اگر گوگل فكر مي‌كند كه وب‌سايت شما تجربه ضعيفي را به بازديدكنندگان ارائه مي‌دهد، ممكن است آن را در رتبه پايين‌تري قرار دهد.

 

براي بهبود UX، از سايت خود اطمينان حاصل كنيد:

 

به سرعت بارگيري مي شود

سازگار با موبايل است

بدون بهم ريختگي است

به راحتي قابل پيمايش است

شامل CTA ها مي شود

از استايل ثابت استفاده مي كند

قابل دسترسي است

5: از يك ساختار URL ساده استفاده كنيد

زماني كه سايت تجارت الكترونيك شما داراي ساختار URL ساده باشد، UX سايت شما را افزايش مي دهد. تلاش‌هاي تجارت الكترونيك SEO شما را بهبود مي‌بخشد، زيرا داده‌هاي مرتبط‌تري را براي موتورهاي جستجو فراهم مي‌كند. همچنين اشتراك گذاري محصولات در رسانه هاي اجتماعي و ساير وب سايت ها را آسان تر مي كند.

 

URL ها بايد به راحتي قابل خواندن و درك باشند و تا حد امكان كوتاه باشند.

 

مثال ضعيف: https://www.example.com/article-about-baking/

 

مثال خوب: https://www.example.com/baking-articles/

مهم است كه كلمات كليدي را در URL هاي خود بگنجانيد. به اين تگ‌هاي متا مي‌گويند. آنها به موتورهاي جستجو مي گويند كه محتواي صفحه شما در مورد چيست. موتورهاي جستجو URL را اسكن مي كنند و از كلمات كليدي موجود در URL استفاده مي كنند تا تصميم بگيرند كه صفحه بايد در چه رتبه اي در SERP قرار گيرد.

 

همچنين مي‌توانيد از يك ابزار ناوبري مانند breadcrumbs استفاده كنيد تا به بازديدكنندگان وب‌سايت كمك كنيد تا مراحل قبلي خود را دوباره دنبال كنند و به جايي كه شروع كرده‌اند بازگردند. مي توانيد آنها را با استفاده از برچسب هاي نشانه گذاري يا از طريق جاوا اسكريپت براي تقويت سئو اضافه كنيد.

 

همچنين از استفاده از كلمات توقف در URL ها خودداري كنيد. كلمات پاياني شامل "the"، "and"، "of" و "a" هستند. اينها مي توانند خوانايي محتواي شما را كاهش دهند و ممكن است رتبه سئو شما را كاهش دهند.

 

6: از نشانه گذاري هاي طرحواره براي كمك به گوگل و كاربران در درك محتوا استفاده كنيد

شما مي توانيد از نشانه گذاري هاي طرحواره براي بهبود سئوي خود براي فعاليت هاي تجارت الكترونيك استفاده كنيد. اينها تگ هاي HTML هستند كه اطلاعات بيشتري در مورد محتواي صفحات وب شما ارائه مي دهند.

 

وقتي از نشانه گذاري طرحواره استفاده مي كنيد، قطعه هاي غني توليد مي كند. موتورهاي جستجو از اينها براي نشان دادن اطلاعات بيشتر در مورد موارد خاص در نتايج جستجو استفاده مي كنند. آنها همچنين به كاربران كمك مي كنند آنچه را كه به دنبال آن هستند پيدا كنند.

 

انواع مختلفي از ريچ اسنيپت‌ها وجود دارد، از جمله قطعات نشانه‌گذاري محصول، قطعه‌هاي موسيقي، و تكه‌هاي نقد. در تجارت الكترونيك، شما بيشتر از اين نوع طرحواره ها استفاده مي كنيد:

 

طرحواره محصول: اطلاعات غني از محصول، مانند تصاوير، قيمت و در دسترس بودن را ارائه مي دهد.

طرح بررسي: اين امكان بررسي آنلاين را فراهم مي كند.

طرح در دسترس بودن محصول: اين ليستي از محصولاتي است كه براي خريد در دسترس هستند.

طرحواره ويدئو: اين يك نوع ابرداده است كه براي توصيف محتواي يك صفحه وب حاوي يك ويديوي جاسازي شده استفاده مي شود.

طرح قيمت: اين امكان اشتراك گذاري اطلاعات قيمت محصول را با موتورهاي جستجو فراهم مي كند.

7: از صفحات تكراري و محتواي تكراري خودداري كنيد

بسياري از خرده فروشان آنلاين در دام قرار دادن توضيحات و تصاوير تكراري محصول در وب سايت خود مي افتند. شما مي توانيد ميزان محتواي تكراري در سايت خود را با موارد زير كاهش دهيد:

 

استفاده از CMS با ريدايركت هاي 301 در سطح سايت يا افزودن برچسب هاي متعارف در هر صفحه اي كه مي دانيد ممكن است تكراري باشد. به عنوان مثال، صفحاتي با عناوين مشابه يا داراي يك URL يكسان هستند

اضافه كردن پسوند به URL

استفاده از تصاوير محصولات مختلف

افزودن كلمات كليدي منحصر به فرد در صفحات ديگر

8: اجازه ندهيد سرعت صفحه رتبه شما را بكشد

سرعت صفحه يك عامل رتبه بندي - و يك عامل مهم است. مصرف كنندگان به سادگي در حين بارگيري سايت منتظر نمي مانند. سرعت ايده آل صفحه حدود دو ثانيه است.

 

مي توانيد سرعت صفحه خود را با استفاده از Cloudflare يا ابزار PageSpeed ​​Insights خود گوگل آزمايش كنيد.

 

اگر سايت شما خيلي كند است، ممكن است به اين دليل باشد:

 

محتواي سايت شما براي سرور شما بسيار زياد است

تعداد زيادي از اسكريپت ها زمان بارگذاري را كاهش مي دهند

بارگيري تصاوير بيش از حد طول مي كشد

هاست وب شما دچار مشكل شده است

مي توانيد زمان بارگذاري خود را با موارد زير افزايش دهيد:

 

استفاده از تصاوير كمتر

فشرده سازي فايل ها

استفاده از ويجت هاي رسانه هاي اجتماعي كمتر

بهينه سازي تصاوير

پرهيز از بهم ريختگي

استفاده از فضاي سفيد زياد

محدود كردن تغيير مسيرها

محدود كردن درخواست هاي HTTP

علاوه بر اين، مي توانيد هاست هاي وب را تغيير دهيد يا بسته هاست خود را ارتقا دهيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.