طراحي لوگو در 5 مرحله – قسمت سوم

مسكات

بسته به شخصيت برند شما، يك مسكات مي تواند سرگرم كننده باشد. به علاوه، آنها نسبت به نماد استاندارد شما انعطاف پذيرتر هستند زيرا عبارات و زمينه هاي آنها مي تواند تغيير كند. فقط مطمئن شويد كه از سبكي استفاده كنيد كه با پيام و احساسي كه مي خواهيد ارتباط برقرار كنيد، همسو باشد. اگر مي خواهيد حال و هواي جدي تري داشته باشيد، طلسم ها انتخاب خوبي نيستند.

 

نشان ها

آرم نشان شامل متني در داخل يك نماد است. نمادها، كه به عنوان "آل" نيز شناخته مي شوند، براي مدت طولاني وجود داشته اند و مي توانند سنت و اعتبار را به هم منتقل كنند.

 

نمادها

اگر تصميم داريد كه نمادي را در لوگوي خود بخواهيد – چه سنتي و چه انتزاعي – ممكن است نياز به طوفان فكري داشته باشيد. در اينجا چند نكته از طراحان ما براي ايجاد نمادي مناسب براي برند شما آورده شده است:

ارتباط برقرار كنيد. نام شركت يا سازمان خود را در نظر بگيريد و كلمات مرتبطي را كه فكر مي كنيد بنويسيد. با استفاده از Sprout به عنوان مثال، كلماتي مانند رشد، باغ، درخت، جنگل، برگ، شاخه، گلخانه و غيره را مي‌نويسيم. اين كلمات مجموعه‌اي از تصاوير خود را تداعي مي‌كنند كه همگي مي‌توانند انتخاب‌هاي مناسبي براي علامت تجاري باشند.

تصويري فكر كنيد اينجاست كه سوالات در مرحله "كشف" مطرح مي شود. با اشاره به مثال آمازون ما، لبخند نشان مي دهد كه خريداران آمازون چقدر خوشحال و راضي هستند. در نظر بگيريد كه مي خواهيد مخاطبانتان چه احساسي داشته باشند يا چه پيامي را مي خواهيد منتقل كنيد. آيا نمادهايي وجود دارد كه به ذهن شما خطور كند؟

به معناي واقعي كلمه برو در حالي كه طراحان ما نسبت به بديهي ترين انتخاب هشدار داده اند، شما همچنان مي توانيد تفسير تحت اللفظي پيام برند خود را در نظر بگيريد.
براي كسب اطلاعات بيشتر اينجا كليك كنيد.
فقط از بازي كردن با آن نترسيد. يك چرخش منحصر به فرد روي آن قرار دهيد. سعي كنيد يك نماد تحت اللفظي را با چيزي تجسمي تر تركيب كنيد.

عجيب شدن در اين مرحله هيچ قانوني وجود ندارد. تا جايي كه مي خواهيد خارج از چارچوب فكر كنيد. همانطور كه گفته مي شود، اغلب جادو در اينجا اتفاق مي افتد. سوال نكنيد كه آيا چيزي منطقي است. اين مي تواند كليدي باشد كه ايده برنده را باز مي كند.

توليد، ارزيابي، تكرار. اين كار را هر چند بار كه نياز داريد انجام دهيد تا گزينه هاي خود را محدود كنيد. بيشتر طراحان قبل از اينكه به چيزهاي خوب برسند، چندين دور را طي مي كنند. تكرار نام بازي است. و فراموش نكنيد كه براي كمك به يك دوست ضربه بزنيد. گاهي اوقات شما فقط به چشماني تازه نياز داريد تا گير تان نكند.

فونت ها

اگر تصميم داريد با يك علامت كلمه يا علامت حرف برويد، به ياد داشته باشيد كه تايپوگرافي چقدر مهم است. مشابه رنگ‌ها، فونت‌هاي مختلف تفاسير متفاوتي از شخصيت برند شما ايجاد مي‌كنند.

 

انواع فونت هاي بي شماري وجود دارد، اما همه آنها در يكي از سه خانواده (كه به آن تايپ فيس نيز مي گويند) قرار مي گيرند: سريف، سان سريف و اسكريپت.

 

فونت هاي سريف

فونت هاي Serif داراي خطوط يا خطوط كوچكي هستند كه به انتهاي خطوط بزرگتر در يك حرف يا نماد متصل مي شوند. اين فونت‌ها كلاسيك هستند و زماني كه مي‌خواهيد اعتماد، سنت و پيچيدگي را به ديگران منتقل كنيد، مي‌توانند انتخاب خوبي باشند.

فونت هاي بدون سري

اينها فونت هايي هستند كه هيچ سريف متصل به حروف ندارند. نتيجه يك خط شفاف و تميز است كه شيك و مدرن به نظر مي رسد. فونت‌هاي Sans Serif خانواده فونت‌هاي ترجيحي براي ديجيتال هستند زيرا خواندن آنها آسان‌تر است. اگر به دنبال طراحي مينيماليستي هستيد، فونت‌هاي sans serif راهي هستند.

 

اسكريپت

 

فونت هاي اسكريپت از دست خط شكسته تقليد مي كنند و جلوه امضا را ايجاد مي كنند. آنها اغلب احساس اصالت و اصالت بيشتري مي كنند.

 

اكنون كه تمام اطلاعات مربوط به طراحي لوگو را داريد، فراموش نكنيد: توليد، ارزيابي، تكرار.

 

قابل تحويل

براي ارزيابي بايد حداقل يك طراحي لوگو داشته باشيد. در اين مرحله نيز معمول است كه دو يا سه لوگو براي انتخاب داشته باشيد. در مرحله بعدي، به جزئيات بيشتري در مورد نحوه ارزيابي طرح هاي شما خواهيم پرداخت.

 

فاز چهارم: پالايش

هدف

اگر آخرين مرحله را با چندين گزينه مختلف به پايان رسانديد، اكنون زمان محدود كردن آن است. در حال حاضر يك انتخاب نهايي داريد؟ عالي! بياييد آن را آزمايش كنيم.

 

روند

طرح هاي خود را با پرسيدن اين سوالات از خود ارزيابي كنيد:

 

چه چيزي يك لوگوي عالي را مي سازد؟

يك لوگوي عالي اين است:

 

ساده

بياد ماندني

خاطره انگيز

كجا از اين لوگو استفاده خواهيد كرد؟

هم موارد استفاده اصلي خود را در نظر بگيريد - مانند وب سايت يا نمايه هاي رسانه هاي اجتماعي - و هم موارد استفاده ثانويه خود را مانند مواد بازاريابي چاپي، آگهي هاي استخدام و رويدادها و غيره.

 

در ملاحظات متوقف نشويد آن را روي پس‌زمينه‌هاي مختلف شبيه‌سازي كنيد تا مطمئن شويد كه تصوير، كلمات و پيام كلي در هر رسانه ترجمه مي‌شوند. هر علامت لوگويي بايد در اندازه هاي مختلف موثر باشد، اما برنامه هاي كوچك و ديجيتال بسيار مهم هستند.

 

آيا لوگو پا دارد؟

زيبايي شناسي تغيير مي كند. روندها مي آيند و مي روند. اما ارزش لوگوي شما با گذشت زمان قوي تر مي شود. در نظر بگيريد كه آيا مي بينيد كه لوگوي خود 5، 10، 15 و حتي 20 سال آينده براي شما ماندگار باشد يا خير.

 

همچنين، لوگو را در چارچوب كل هويت بصري خود در نظر بگيريد. اين ممكن است نياز به يك تمرين اضافي باشد. عناصر مختلف طراحي لوگوي خود، مانند رنگ ها، فونت ها و سبك ها را در نظر بگيريد و ببينيد چگونه ممكن است بتوانيد آنها را در جاي ديگري در موارد استفاده خود بگنجانيد.

در نهايت - و يكي از طراحان ما بر اين موضوع كاملاً تأكيد داشت - يك نسخه تك رنگ و سياه و سفيد از لوگوي خود بسازيد و مطمئن شويد كه مي توان آن را روي رنگ هاي تيره برعكس كرد. اگر اين كار را نكنيد، ممكن است در آينده براي مشكلات خود ثبت نام كنيد.

 

قابل تحويل

در حال حاضر، شما بايد يك طرح نهايي لوگوي مورد علاقه خود داشته باشيد. و به احتمال زياد، براي درست كردن هر عنصر زمان مناسبي از شما صرف شده است. مرحله پنجم و آخر ما به شما كمك مي كند تا مطمئن شويد كه به همين شكل باقي مي ماند.

 

فاز پنجم: تعريف كنيد

هدف

هنگامي كه صحبت از حفظ يكپارچگي هويت برند شما مي شود، كيفيت و ثبات كليدي است. با توجه به تعداد مكان‌هايي كه لوگوي شما زندگي مي‌كند - و تعداد افرادي كه ممكن است نياز به استفاده از آن داشته باشند - مهم است كه مجموعه‌اي از قوانين و دستورالعمل‌ها را براي نحوه رفتار با لوگوي خود تعريف كنيد.

 

و چگونه نمي شود.

 

روند

براي شروع، هر دستورالعملي را كه ممكن است در مورد اندازه، رنگ، طرح، نحوه برخورد، موقعيت، جهت و غيره لوگوي خود داشته باشيد، در نظر بگيريد.

 

چند سوال كه بايد از خود بپرسيد:

 

آيا فقط پس‌زمينه‌هاي رنگي خاصي وجود دارد كه لوگوي شما بايد روي آن قرار گيرد؟

آيا مي توان از لوگوي شما در بالاي عكاسي استفاده كرد؟ اگر چنين است، آيا مي توانيد رنگ را تغيير دهيد تا به آن كمك كنيد تا ظاهر شود؟

اگر علامت لوگوي تركيبي داريد، آيا مي‌توان عناصر را در زمينه‌هاي خاصي از هم جدا كرد؟

براي اطمينان از اينكه لوگوي شما تأثيري قوي دارد، از گنجاندن برخي قوانين «هرگز» براي جلوگيري از هرگونه تغيير يا تحريف در لوگو نترسيد. در غير اين صورت، در ايميلي كه براي 10 هزار مشتري شما ارسال شده، لوگوي رنگارنگ تعطيلات خواهيد داشت.

 

قابل تحويل

اين اغلب به عنوان راهنماي سبك ناميده مي شود. يك راهنماي سبك مي تواند به همان اندازه كه شما نياز داريد ساده يا جامع باشد. اخيرا، تيم سيستم هاي طراحي Sprout يك وب سايت كامل را به راهنماي سبك ما اختصاص داده است. Seeds نام دارد و تمام دستورالعمل‌هاي برند، نوشتار و بصري ما، و همچنين تمام الگوها و اجزايي كه طراحان محصول ما براي ساخت اپليكيشن ما نياز دارند را در خود جاي داده است.

 

اما شما مجبور نيستيد يك وب سايت كاملاً جديد بسازيد تا استانداردهاي برند خود را در خود جاي دهد. فقط مطمئن شويد كه آنها به درستي با تيم هاي شما ارتباط برقرار كرده اند و به راحتي براي همه قابل دسترسي هستند. اكثر طراحان يك pdf ايجاد مي كنند و آن را در كتابخانه منابع داخلي شركت يا سازمان خود به اشتراك مي گذارند.

 

نتيجه

بعد از همه اينها، ممكن است بگوييد، "واي، اين خيلي است." ما مي دانيم شما چه احساسي داريد. وقتي گفتيم براي طراحي لوگو چقدر كار مي شود اغراق نكرديم. طراحان معمولاً هفته ها طول مي كشند تا در تمام مراحل كار كنند. بنابراين آخرين توصيه ما اين است: عجله نكنيد. براي انجام تمريناتي كه در هر مرحله توضيح داديم، وقت بگذاريد. طراحي نهايي شما نشان دهنده ميزان تلاش شما براي آن خواهد بود.

 

و به ياد داشته باشيد، در پايان روز، لوگوي شما برند شما را نمي‌سازد، بلكه افراد شما اين كار را مي‌كنند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.