12 ويژگي سايت فروشگاهي (قسمت دوم)

در قسمت قبل به 4 ويژگي ضروري يك سايت فروشگاهي پرداختيم. 
امروز نيز در ادامه اين مقاله به بررسي 8 ويژگي ديگر مي پردازيم.
جهت سفارش طراحي سايت فروشگاهي با وبكده تماس بگيريد. 
 
5. چت بات ها
استفاده از ربات‌هاي چت براي وب‌سايت تجارت الكترونيك، تعامل مشتري
 را افزايش مي‌دهد، درآمد كسب‌وكار را بهبود مي‌بخشد و به مشتري اجازه مي‌دهد
 تا با كسب و كار شما 24/7 تعامل داشته باشد. علاوه بر اين، بهره وري تيم را افزايش
 مي دهد و در عين حال خطاي انساني را كاهش مي دهد، كه هم براي مشتري و هم
 براي كسب و كار مفيد است.
 
6. تصاوير و ويديوهاي با كيفيت بالا
يك عكس براي محصول ديگر كافي نيست. به عنوان يك سايت تجارت الكترونيك، شما
 بايد تصاويري با كيفيت بالا از محصولات و نحوه استفاده از محصول در يك ويديو ارائه دهيد
 تا تأثيري بر مشتريان خود ايجاد كنيد. تصاوير بايد داراي ويژگي زوم باشند و نبايد با بزرگنمايي
 مشتري، پيكسلي شوند.
 
همچنين ضروري است كه تصاوير و فيلم ها صبر بسيار كمي براي بارگذاري داشته باشند.
 بنابراين، اگر زمان بارگذاري بيشتر از 10 ثانيه تا 20 ثانيه باشد، بيننده وب سايت را ترك
 مي كند. بنابراين، به عنوان صاحب سايت تجارت الكترونيك، بايد اطمينان حاصل كنيد 
كه ويديوها و تصاوير نه تنها از كيفيت بالايي برخوردار هستند، بلكه سريعتر در همه
 دستگاه ها بارگذاري مي شوند.
 
7. اثبات اجتماعي / بررسي
با تبديل شدن رسانه هاي اجتماعي به بخشي حياتي از زندگي همه، اتصال كسب و 
كار در اين پلت فرم بسيار مهم است. پيوند دادن نمايه اجتماعي در حين ايجاد محتوايي 
كه به رسانه هاي اجتماعي پاسخ مي دهد، برند شما و اعتبار آن را ارتقا مي دهد و 
اكنون به يكي از عوامل كليدي در ويژگي هاي وب سايت تجارت الكترونيك تبديل شده است.
 
اين يكي از بهترين بسترها براي ارتباط با مشتري و تبديل شدن به بخشي از زندگي
 آنها است. رسانه‌هاي اجتماعي اكنون به مكاني تبديل شده‌اند كه اعتبار برند را به نمايش
 مي‌گذارد و در عين حال نظرات صادقانه‌اي را ايجاد مي‌كند.
 
وقتي نوبت به خريد هر محصولي مي رسد، مردم اكنون قبل از تصميم گيري نهايي به
 بخش بررسي مي روند. طبق آخرين مطالعه BigCommerce، 30 درصد از خريداران آنلاين
 مي گويند كه احتمالاً از طريق شبكه هاي رسانه هاي اجتماعي مانند فيس بوك، پينترست،
 خريد مي كنند
8. شخصي سازي
Shopify گزارش داد كه هر كسب و كار تجارت الكترونيكي كه تجربه شخصي ارائه مي دهد، 
نرخ تبديل خود را تا 8 درصد بهبود مي بخشد. چندين پلتفرم تجارت الكترونيك داراي ويژگي
 هاي يكپارچه اي هستند كه تجربه خريد را براي مشتريان شما شخصي سازي مي كند. 
با استفاده از قابليت چت ربات‌هاي مبتني بر هوش مصنوعي به همراه گزينه‌هاي جستجوي 
صوتي در وب‌سايت‌هاي تجارت الكترونيك، مي‌توانيد تجربه را شخصي كنيد. برندها از
 واقعيت افزوده براي تجربه شخصي‌سازي شده استفاده بيشتري مي‌كنند.
 
ممكن است دوست داشته باشيد: چگونه AR تجارت الكترونيك را متحول مي كند
 
9. سياست بازگشت
يكي از معيارهايي كه باعث مي‌شود يك وب‌سايت تجارت الكترونيك خوب ايجاد شود، 
يك خط مشي بازگشت به وضوح نوشته شده است. هر فروشگاه تجارت الكترونيكي 
كه نياز به موفقيت دارد، بايد سياست بازگشت قابل قبولي براي كالاهاي خاص ارائه دهد
. به عنوان مثال، زماني كه مي خواهيد با پيشنهاد دادن گزينه اي براي بازگرداندن كالا در 
زماني كه آنها از خريد خود راضي نيستند، به دليل وجود نقص، نام تجاري متفاوت يا عدم 
تناسب اندازه، بين مشتريان خود اعتماد ايجاد كنيد.
 
همچنين ذكر مدت زمان بازگرداندن آن و هرگونه كالاي خارج از سياست مرجوعي در
 بيمه نامه مهم است.
 
10. سوالات متداول
سوالات متداول (FAQ) زماني براي مشتريان بسيار مفيد است كه نياز به اطلاعات 
بيشتر در مورد محصول يا برند داشته باشند و هيچ گزينه اي براي تعامل حضوري 
وجود ندارد. جزئيات ارائه شده در زير سؤالات متداول همچنين باعث ايجاد اطمينان
 در مشتريان مي شود زيرا آنها را با خريد راحت مي كند.
 
همچنين عوامل خدمات مشتري شما را آزاد مي كند زيرا سؤالات متداول مي تواند 
سؤالات و مشكلات رايج را برطرف كند. به عنوان مثال، مشتريان اغلب اطلاعات
 مربوط به محصولات، سياست‌هاي بازگشت، بازيابي رمز عبور، حساب‌هاي گمشده و
 پشتيباني را جستجو مي‌كنند. اينها را مي توان به راحتي در سوالات متداول يافت.
11. اطلاعات حمل و نقل
آخرين اما نه كم اهميت، ارائه اطلاعات دقيق حمل و نقل به مشتريان خود براي يك
 وب سايت تجارت الكترونيك موفق ضروري است. اين يكي از ويژگي‌هاي اساسي 
توسعه وب‌سايت تجارت الكترونيك است، كه در آن وب‌سايت بايد جزئيات اطلاعات 
حمل و نقل را در مراحل اوليه پرداخت ارائه كند.
 
مشتريان اغلب وقتي مي بينند كه هزينه هاي اضافي در حين پرداخت اضافه شده
 است، خريد را ترك مي كنند. اگر سايت مناطق خارج از مناطق عادي حمل و نقل را
 فهرست كند مفيد است. همچنين، ارائه حمل و نقل رايگان بالاتر از قيمت مشخص
 اغلب براي مشتريان سودآور است.
 
علاوه بر اين، يك گزينه رديابي دقيق كالا، به عنوان مثال، تاريخ تحويل تخميني، تسريع 
بسته، و همچنين يك گزينه تحويل، سايت تجارت الكترونيك شما را براي مشتريان شما
 سودآور مي كند.
 
12. جستجوي صوتي
آخرين اما نه كم اهميت، فناوري تجارت صوتي صنعت تجارت الكترونيك را از هر راه ممكن
 نوآوري كرده است. اكنون مصرف كنندگان فرصتي براي جستجوي صوتي دارند. اين ويژگي 
پتانسيل بالايي براي مشاغل دارد. انتخاب صدا تجربه خريد، وفاداري مشتري و نرخ تبديل
 را بهبود مي بخشد.
 
طبق آخرين تحقيقات PwC، 40٪ از خريداران آنلاين هر ماه از صدا براي سفارش يا خريد
 چيزي استفاده مي كنند. بنابراين، دستگاه‌هاي دستيار صوتي به مصرف‌كنندگان در
 خريد كمك مي‌كنند.
 
با استفاده از هوش مصنوعي (AI) بهينه سازي محصولات به صورت آنلاين امكان پذير 
مي شود. در عوض، راحت تر است. ويژگي هايي مانند شباهت آوايي، تشخيص تصوير، 
جستجوي رفتاري و جستجوي خودكار رنگي، جستجوي صوتي را برجسته ترين آنها مي كند.
 
كلمات پاياني:
با تبديل شدن تجارت الكترونيك به روشي محبوب براي فروش محصولات و دستيابي 
به مشتريان به دليل حضور آن در پلتفرم اينترنتي، ضروري است كه بدون در نظر گرفتن
 اندازه و سن، يك وب سايت تجارت الكترونيك غني از ويژگي ها را براي كسب و كار
 خود در نظر بگيريد.
 
اكنون، اگر به اندازه كافي متقاعد شده ايد كه براي تجارت خود يك جبهه تجارت الكترونيك
 داشته باشيد، بايد از يك توسعه دهنده تجارت الكترونيك حرفه اي مشاوره بگيريد و ما 
اينجا هستيم تا به شما كمك كنيم. با تيم ما در تماس باشيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.